2020. május 11., hétfő

Biológia 05.11.

Kedves Nyolcadikos!

Mai témánk a látás.
Cím a füzetbe:                                                 Látásunk


Érzékszerveink segítségével érzékelés útján kapunk képet a világról.
Hogy hogyan történnek ezek a folyamatok, bemutatja az 1.ábra, amit rajzolj le a füzetbe!
Olvasd el a felette lévő szöveget, ami az ábra magyarázata.

Folytasd a vázlatot:

Érzékszerv: receptor + segédberendezés
Látásunk érzékszerve a szem: az ideghártya + a köré szerveződött segédberendezés

Feltétlenül nézd meg a következő videót, ami remekül bemutatja a szem részeit és a látás folyamatát.

A SZEM FELÉPÍTÉSE ÉS MŰKÖDÉSE

Rajzold le a 114.oldalon lévő 2. ábrát és írd oda a szem részeinek nevét is, majd írd fel az általam felsorolt szavakat egymás alá és írd utánuk, hogy hol találhatók pontosan és/vagy mi a feladatuk:

ideghártya:
csapok:
pálcikák:
ideghártya:
sárgafolt:
vakfolt:
pupilla:
szemlencse:
könnymirigy:
szemhéj:

A látás folyamata:
Blokktalanítás a mindennapokban - A látás - Egységben - van ...

A szemünkben lévő receptorok a fényingerre a legérzékenyebbek. Ezek a receptorok az ideghártyán találhatók, ott keletkezik az ingerből ingerület, ami a látóidegen keresztül jut az agy látóközpontjába, ahol érzetté alakul.

Ajánlom figyelmedbe a 116.oldalon található érdekességeket is.

Ide várom a füzetről készült fotót/fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gyógytestnevelés

 Szia! Mára egy kéztornát hoztam. Végezd el a gyakorlatokat és írd be a naplódba a mai dátummal, hogy kéztorna. Jó munkát! Ági néni Kéztorna