Kedves nyolcadikos!
Remélem, nem volt túl bonyolult a múlt órai anyag. Azért gondolom, mert igen kevesen küldtetek vissza vázlatot. Ma még ezt gyakoroljuk.
Lássuk a szerdai feladat megoldását! mf.60/3.
-ímmel-ámmal: iker, határózószó
-maholnap: valódi, határozószó
-adásvétel: valódi, főnév
-dúsgazdag: valódi, melléknév
-testi-lelki: valódi, melléknév
-ötöl-hatol: valódi, ige
a) egybe, vagy kötőjellel. ...a szóismétléseket (szókettőzést, tőismétlést-figura etimologica)
b)Az első két szóval lehetett mondatot alkotni: A gyerekek ímmel-ámmal fogtak hozzá a feladathoz.
Maholnap vége a tanévnek.
A mai gyakorlás:
ITT
ITT IS
ÉS ITT
A második játéknál alá- és mellérendelő szavakat kell szétválogatnod. De honnan tudod, hogy melyik, melyik? Egyszerű:
-Az alárerendelőnél az utótaggal rá tudsz kérdezni az előtagra. ( mi sütötte?--napsütötte)
-A mellérendelőnél nem tudsz rákérdezni az egyikkel a másikra, és a tagok azonos szófajúak, egyenrangúak.
Végül oldd meg a tankönyved 77/2. feladatát a füzetbe!
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Gyógytestnevelés
Szia! Mára egy kéztornát hoztam. Végezd el a gyakorlatokat és írd be a naplódba a mai dátummal, hogy kéztorna. Jó munkát! Ági néni Kéztorna
-
Főleg Kende! Egyszer a TE kívánságod is teljesüljön! Egy kicsit kalandozunk, játszogatunk a geometria világában! Nagyon különböző, könnyű...
-
Szia! Mai feladat, hogy menj ki a szabadba és sétálj, biciklizz, kocogj, ami jól esik. A megjegyzésbe írd meg, hogy mit csináltál! Jó ...
-
Kedve Fizikusok! Folytatjuk a transzformátort! Ismétlés: Mit nevezünk transzformátornak? Sorold fel a transzformátor részeit! Milye...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése